PRIVACY- EN COOKIEVERKLARING


Omdat wij uw privacy en de privacy van alle persoonsgegevens waarmee we binnen Maastricht Van Brussel in aanraking komen zeer serieus nemen en respecteren hebben wij deze Privacy- en Cookieverklaring opgesteld. Wij vinden het belangrijk om u in deze Privacy –en Cookieverklaring goed en helder te informeren over welke gegevens wij zelf verwerken en hoe en waarom wij dit doen. Dit om u duidelijk te maken dat de persoonlijke informatie die u eventueel aan ons verstrekt vertrouwelijk en zorgvuldig wordt behandeld en tevens naar behoren wordt beveiligd. Dit alles in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Als u vragen hebt of meer informatie hierover wenst, neem dan contact met ons op: +31 (0) 43 76 76 214 of wetzels@maastrichtvanbrussel.nl

Deze Privacy- en Cookieverklaring is voor het laatst gewijzigd op 1 januari 2019.


Persoonsgegevens en doeleinden voor verwerking
Wij geven fiscale adviezen, verzorgen fiscale aangiften en administraties. Voor deze fiscale en administratieve diensten verwerken wij persoonsgegevens. Het gaat dan onder meer om naam en adresgegevens, identiteitsbewijzen, salarisgegevens, burgerservicenummers, btw-nummers, telefoonnummers, e-mailadressen en alle overige financieel relevante informatie.

Wanneer u diensten bij ons heeft afgenomen, dan houden wij u -behoudens tegenbericht van uw zijde - incidenteel op de hoogte van ontwikkelingen op fiscaal gebied.

Via het contactformulier op onze website kunt u ons vragen stellen of aanvragen doen. Daarbij dient u uw naam, telefoonnummer, e-mailadres en bericht in te vullen. Deze bewaren wij totdat we contact met u hebben opgenomen en uw vraag hebben beantwoord.


Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Persoonsgegevens zijn alle informatie waarmee een natuurlijke persoon (de betrokkene) kan worden geïdentificeerd of identificeerbaar is. De persoonsgegevens die wij van u kunnen verwerken (d.w.z. van ontvangen en opslaan tot aanpassen, doorsturen en verwijderen), zijn onder meer:

  • basisinformatie zoals uw voor- en achternaam, titel, geslacht, het bedrijf waar u werkt of uw functie;
  • contactgegevens zoals postadres, (mobiele) telefoonnummer of e-mailadres;
  • aanvullende persoonsgegevens zoals identiteitsbewijs, geboortedatum, nationaliteit en huwelijkse staat;
  • financiële informatie, zoals uw bankrekeningnummer;
  • technische gegevens, zoals uw IP-adres, het apparaat waarmee u onze website bezoekt en de pagina’s die u bekijkt;
  • persoonsgegevens die u ons geeft als u bij ons solliciteert, zoals opleidings- en loopbaangegevens;
  • alle overige persoonsgegevens die wij van of over u krijgen of die wij zelf kunnen verkrijgen en die wij gebruiken voor de hieronder genoemde doelen.

Hoe verkrijgen wij persoonsgegevens?
In de meeste gevallen verkrijgen wij uw persoonsgegevens van u zelf, bijvoorbeeld als u ons een opdracht voor onze dienstverlening geeft, als u onze website bezoekt, een formulier op onze website invult, bij ons solliciteert, uw visitekaartje aan ons geeft of uit informatie die wij krijgen tijdens (telefoon)gesprekken en e-mailcontact met u.

Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens ook op andere manieren verkrijgen, bijvoorbeeld van derden in het kader van een zaak die wij behandelen, via (openbare) registers (zoals het Handelsregister van de Kamer van Koophandel) of uit openbare bronnen en websites.


Doeleinden van de gegevensverwerking
Persoonsgegevens zijn in alle relaties die wij aangaan nodig om u de best mogelijke dienstverlening te kunnen bieden en noodzakelijk voor een vlotte samenwerking. Uw persoonsgegevens worden voor de volgende doeleinden verwerkt:
Uitvoering van overeenkomsten
Uw persoonsgegevens worden door ons verwerkt voor het aangaan en uitvoeren van overeenkomsten voor dienstverlening in de juridische en/of fiscale sfeer en het onderhouden van de daaruit voortvloeiende relaties, inclusief bijbehorende marketingactiviteiten. Hiervoor verwerken we uw naam, telefoonnummer, e-mailadres, bedrijfsnaam, eventuele financieel of fiscaal relevante gegevens, en de daarbij behorende correspondentie.
Wij gebruiken deze gegevens omdat deze nodig zijn voor de overeenkomst of het sluiten of afwikkelen daarvan (tevens facturatie). Wij bewaren deze gegevens zolang als nodig om onze diensten en overeenkomsten goed uit te kunnen voeren. Daarna vernietigen wij deze, tenzij we wettelijk verplicht zijn deze langer te bewaren.
Gebruik en verbetering van onze website (klikgedrag en bezoekgegevens)
Bij het gebruik van onze website verkrijgen wij algemene bezoekgegevens. Het gaat dan om het IP-adres van uw computer, het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Wij gebruiken deze gegevens voor statistische analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Tevens optimaliseren wij hiermee de werking van de website. Wij proberen deze gegevens zo veel mogelijk te pseudonimiseren dan wel te anonimiseren en deze zullen nooit en te nimmer aan derden worden verstrekt die dat voor eigen doeleinden zouden kunnen gebruiken.
Wij gebruiken deze gegevens vanwege ons legitiem belang bij het monitoren en verbeteren van onze website. Geanonimiseerde gegevens (waarin geen persoonsgegevens meer zitten) bewaren wij zo lang als ze relevant zijn voor ons.


Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen (derden)
Wij geven uw persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als dat nodig is voor onze dienstverlening of als wij dat wettelijk verplicht zijn in de volgende gevallen:

  • Bedrijven die wij inschakelen ten behoeve van onze dienstverlening (‘subverwerkers’), zoals Ictivate, Nextens, Yuki, Exact. Wij hebben in verwerkersovereenkomsten afspraken gemaakt met de subverwerkers over zorgvuldig gebruik en passende beveiliging van uw persoonsgegevens. Waar mogelijk maken wij gebruik van twee-staps verificatie.
  • Instanties of partijen aan wie wij op grond van een wettelijke bepaling bepaalde persoonsgegevens bekend moeten maken.

Derden aan wie wij uw persoonsgegevens verstrekken zijn zelf eveneens verantwoordelijk voor de verwerking van die gegevens en voor de naleving van de AVG. Als een derde uw persoonsgegevens verwerkt als verwerker namens ons, dan sluiten wij een verwerkersovereenkomst af die voldoet aan de eisen van de AVG.
Als een van onze externe leveranciers persoonsgegevens verwerkt buiten de Europese Economische Ruimte, dan zal onze schriftelijke overeenkomst met hen passende maatregelen omvatten, meestal standaard contractbepalingen.


Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens?
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor wij ze hebben verzameld en vastgelegd.
Als er sprake is van een wettelijke bewaarplicht of een bewaartermijn op grond van beroeps- of gedragsregels dan houden wij die termijnen aan.
Dit betekent dat wij uw gegevens normaliter bewaren gedurende een periode van 10 jaar.


Hoe zijn de persoonsgegevens beveiligd?
De persoonsgegevens worden zowel op lokale servers als in de cloud opgeslagen en bewaard. Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om misbruik, verlies, ongeautoriseerde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging van uw persoonsgegevens tegen te gaan.

Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot uw persoonsgegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden. Wij treffen alle beveiligingsmaatregelen die van ons als zorgvuldig dienstverlener in het kader van de door ons te leveren diensten verwacht mogen en kunnen worden.

Toegang tot onze servers van buiten af, is afgeschermd door zowel hardware en softwaretoepassingen. Wij hebben een strikt beleid op het gebruik van zeer sterke gebruikersnamen en wachtwoorden. Ons wifi-netwerk is geheel gescheiden van onze serveromgeving. Toegang tot zakelijke e-mail via een smartphone is extra beveiligd.

Wij werken zoveel mogelijk digitaal: oude papieren die niet langer bewaard hoeven te worden zullen professioneel vernietigd worden en digitale documenten zijn beveiligd.


Welke rechten heeft u?
U kunt de persoonsgegevens die wij van u verwerken inzien. U heeft het recht uw persoonsgegevens te laten wijzigen of zelfs te laten verwijderen indien de gegevens niet (langer) juist zijn, of indien de verwerking niet (langer) gerechtvaardigd is. Ook kunt u onder bepaalde omstandigheden de verwerking beperken, ons verzoeken uw gegevens over te dragen of bezwaar maken tegen de verwerking. Wij zullen beoordelen of we op grond van de wet aan uw verzoek tegemoet kunnen komen. Ook heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. De Nederlandse toezichthouder met betrekking tot gegevensbescherming is de Autoriteit Persoonsgegevens, https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/.

Het is mogelijk dat wij niet aan uw verzoek kunnen voldoen. Bijvoorbeeld omdat de verwerking van bepaalde persoonsgegevens vereist is om aan onze juridische en wettelijke verplichtingen en/of beroepseisen te voldoen of vanwege andere uitzonderingen, zoals de rechten en vrijheden van derden of het belang een juridische procedure te kunnen voeren. Mochten we aan een bepaald verzoek geen gehoor (kunnen) geven, dan zullen we dit uiteraard gemotiveerd aan u kenbaar maken.

Indien u vragen, opmerkingen of klachten heeft over de verwerking en/of bescherming van uw persoonsgegevens door ons, dan kunt u schriftelijk of per e-mail contact met ons opnemen via:

Maastricht Van Brussel
Postbus 1063
6201 BB Maastricht
+31 (0) 43 76 76 214
info@maastrichtvanbrussel.nl

Uiteraard kunt u ook terecht bij uw contactpersoon binnen ons kantoor.


Contact
Via de contactgegevens op onze website kunt u ons vragen stellen en/of aanvragen doen. U verstrekt ons hiervoor uw NAW-gegevens, telefoonnummer en e-mailadres, die wij vervolgens zullen gebruiken om contact met u op te nemen. Wij gebruiken deze gegevens onder de grondslag overeenkomst. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat u tevreden bent met onze reactie of indien nodig zolang de wettelijke bewaartermijn geldt.


Social media buttons
Op onze website kunnen knoppen opgenomen zijn om pagina’s te kunnen promoten of te kunnen delen op de sociale netwerken Facebook, Twitter en LinkedIn. Deze knoppen worden gerealiseerd door code die wordt aangeleverd door Facebook, Twitter en LinkedIn zelf. Deze knoppen worden actief indien u daarop klikt.

Leest u de privacyverklaring van Facebook, Twitter en LinkedIn (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te zien wat zij met uw persoonsgegevens doen die zij met deze code verwerken.


Cookies
Als u onze website bezoekt kunnen cookies worden geplaatst op uw pc voor verschillende doelen. Deze cookies zijn enkel functioneel. We leggen u hieronder graag uit welke cookies gebruikt kunnen worden en waarvoor we ze gebruiken.
Wat zijn cookies en welke cookies gebruiken wij?
Cookies zijn kleine tekstbestandjes die bij het gebruik van onze website worden meegestuurd en die uw computer of mobiele apparaat opslaat. Maastricht Van Brussel maakt enkel gebruik van 1 functionele cookie. Behalve deze functionele cookie die Maastricht Van Brussel gebruikt worden er door Google Maps cookies geplaatst bij het bezoek aan onze contactpagina (NID cookie, PREF cookie en SNID cookie). Met behulp van Google Maps wordt op de contactpagina gedetailleerde informatie over de locatie van onze onderneming getoond
Functionele cookies
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed functioneert, zodat u gemakkelijk van de site gebruik kunt maken. Functionele cookies maken weinig inbreuk op de privacy. Deze cookies worden alleen opgeslagen gedurende de sessie van uw bezoek aan onze website. Voor het gebruik van deze cookies is geen toestemming van u als bezoeker van onze website nodig.
In- en uitschakelen van cookies
In uw browser kunt u instellen dat het opslaan van cookies alleen wordt geaccepteerd, wanneer u ermee instemt. Raadpleeg voor meer informatie hierover de handleiding van uw webbrowser. Let op: veel websites werken niet optimaal als de cookies zijn uitgeschakeld.
Websites van derden
Deze Privacy- en Cookieverklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u dan ook aan om de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.


Klachten – Autoriteit Persoonsgegevens
Natuurlijk helpen wij u ook graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen onze verwerkingen van uw persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.


Wijzigingen in deze Privacy- en Cookie Statement
Maastricht Van Brussel behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Privacy- en Cookieverklaring om de conformiteit met de toepasselijke wet- en regelgeving te waarborgen.
Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd. Check daarom regelmatig deze Privacy- en Cookieverklaring, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte bent.


Toepasselijk recht
Dit privacy beleid, alsmede alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met dit privacy beleid, worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht.